Serviciu de urmarire si monitorizare a serv. comunitare de utilitati publice

Domeniile fundamentale de activitate ale Serviciului de urmarire si monitorizare a serv. comunitare de utilitati publice:

Servicii de salubrizare:

  • Planificarea programului de curățenie a domeniului public
  • Măturat manual
  • Măturat mecanizat
  • Golirea coșurilor de gunoi
  • Curățarea spațiilor verzi
  • Stropirea și spălarea carosabilului
  • Verificarea periodică a lucrărilor de curățenie conform programului stabilit
  • Organizarea și supravegherea curățeniei generale de primăvară
  • Organizarea și monitorizarea campaniilor de colectare a frunzișului de primăvară și toamnă
  • Achiziția publică și amplasarea coșurilor de gunoi pe domeniul public
  • Monitorizarea și verificarea colectării deșeurilor selective
  • Asigurarea curățeniei la evenimentele organizate sau sprijinite de oraș
  • Verificarea punctelor de colectare a deșeurilor
  • Supravegherea fostei gropi de gunoi închise
  • Organizarea și supravegherea deszăpezirii trotuarelor
  • Corespondența cu populația referitoare la salubrizare

Servicii de iluminat public:

  • Monitorizarea, gestionarea și verificarea acestor servicii
  • Asigurarea alimentării cu energie electrică la evenimentele organizate sau sprijinite de oraș prin instalarea unor rețele temporare
  • Organizarea și supravegherea montării și demontării iluminatului ornamental de iarnă
  • Verificarea periodică a iluminatului public în timpul serii
  • Monitorizarea consumului de energie electrică
  • Achiziția publică a energiei electrice necesare pentru iluminatul public și funcționarea clădirilor, instalațiilor și bazelor sportive aparținând primăriei
  • Corespondența cu populația referitoare la iluminatul public

Servicii de apă și canalizare:

  • Monitorizarea serviciului
  • Contractarea, gestionarea și verificarea funcționării fântânilor arteziene și a cișmelelor
  • Corespondența cu populația referitoare la serviciile de apă potabilă și canalizare
  • Gestionarea rețelei de canalizare pluvială
  • Organizarea, monitorizarea și verificarea lucrărilor de curățare a sistemului de canalizare
  • Corespondența cu populația referitoare la apa pluvială

Administrarea adăpostului pentru câini:

  • Capturarea câinilor fără stăpân
  • Asigurarea supravegherii veterinare
  • Hrănirea zilnică a câinilor
  • Curățarea zilnică a adăpostului
  • Dezinfecția, dacă este necesar
  • Asigurarea unui program de vizitare
  • Promovarea adopțiilor pe rețelele de socializare
  • Administrarea site-ului web

Alte activități:

  • Montarea și demontarea bannerelor pentru evenimente organizate de oraș
  • Închirierea barierelor de securitate pentru evenimente organizate de oraș

Hidranți:

  • Verificarea hidranților
  • Repararea hidranților
  • Instalarea de noi hidranți

Subunități

Domeniile principale de activitate ale compartimentului:

1. Servicii de salubrizare

  • Planificarea ritmului de curățenie a spațiilor publice
  • Măturat manual
  • Măturat mecanizat
  • Golirea coșurilor de gunoi
  • Curățarea spațiilor verzi
  • Stropirea și spălarea drumurilor
  • Verificarea periodică a lucrărilor de curățenie conform programului stabilit
  • Organizarea și supravegherea curățeniei generale de primăvară
  • Organizarea și monitorizarea acțiunilor de colectare a frunzelor în primăvară și toamnă
  • Achiziția publică și amplasarea coșurilor de gunoi în spațiile publice
  • Monitorizarea și verificarea colectării selective a deșeurilor
  • Asigurarea curățeniei în cadrul evenimentelor organizate sau susținute de municipalitate
  • Supravegherea punctelor de colectare a deșeurilor
  • Supravegherea fostei gropi de gunoi închise
  • Organizarea și verificarea activităților de deszăpezire a trotuarelor
  • Corespondență cu populația privind problemele legate de salubrizare

2. Servicii de iluminat public

  • Monitorizarea, gestionarea și verificarea acestor servicii
  • Asigurarea energiei electrice prin rețele temporare pentru evenimentele organizate sau susținute de municipalitate
  • Organizarea și supravegherea montării și demontării iluminatului festiv de iarnă
  • Verificarea periodică a iluminatului public pe timpul serii
  • Monitorizarea consumului de energie electrică
  • Achiziția publică a energiei electrice necesare iluminatului public și funcționării clădirilor, instalațiilor și bazelor sportive aflate în subordinea primăriei
  • Corespondență cu populația privind iluminatul public

3. Servicii de apă și canalizare

  • Monitorizarea serviciului
  • Contractarea, supravegherea și verificarea funcționării fântânilor arteziene și a cișmelelor publice
  • Corespondență cu populația referitoare la serviciile de alimentare cu apă potabilă și canalizare
  • Administrarea sistemului de canalizare pluvială
  • Organizarea, supravegherea și verificarea curățării rețelei de canalizare
  • Corespondență cu populația privind apele pluviale

4. Hidranți

  • Inspectarea hidranților
  • Repararea hidranților
  • Instalarea de noi hidranți

Atribuțiile compartimentului:

  • Capturarea câinilor fără stăpân
  • Asigurarea supravegherii veterinare
  • Hrănirea zilnică a câinilor
  • Curățenia zilnică a adăpostului
  • Efectuarea dezinfectării, dacă este necesar
  • Asigurarea unui program de vizitare
  • Găsirea de adoptatori pentru câinii fără stăpân
  • Promovarea adopției pe rețelele de socializare
  • Administrarea site-ului web

Responsabilitățile și obligațiile acestui departament sunt stabilite prin Legea nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă, precum și prin Hotărârea Guvernului nr. 1425/2006 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a acestei legi.

Pentru atingerea obiectivelor stabilite în domeniul sănătății și securității în muncă, pe lângă obligațiile prevăzute de lege, sunt impuse următoarele obligații:

  • Analizarea riscurilor din punct de vedere al sănătății și securității angajaților la alegerea echipamentelor de muncă, utilizarea substanțelor și preparatelor chimice, precum și la amenajarea locului de muncă.
  • La atribuirea sarcinilor de serviciu, să se țină cont de capacitatea angajaților din punct de vedere al sănătății și securității.
  • În cazul introducerii unor tehnologii moderne, să se asigure consultarea și colaborarea cu angajații sau reprezentanții acestora, analizând impactul asupra sănătății și securității la locul de muncă.
  • Să ia măsuri adecvate pentru ca în spațiile periculoase să aibă acces doar angajații instruiți corespunzător și care au luat la cunoștință instrucțiunile aferente.
  • Să colaboreze în implementarea normelor privind protecția muncii, sănătatea și igiena la locul de muncă, în conformitate cu domeniul de activitate.
  • Să coordoneze activitățile legate de prevenirea riscurilor profesionale, ținând cont de specificul activităților desfășurate.
  • Să colaboreze între departamente în cazul apariției unor riscuri profesionale.
  • Să informeze angajații sau reprezentanții acestora despre riscurile și pericolele profesionale existente.

Atribuțiile compartimentului:

  • Asigurarea prevenirii și gestionării situațiilor de urgență
  • Protejarea populației, bunurilor materiale, bunurilor culturale și mediului împotriva dezastrelor naturale și conflictelor militare
  • Asigurarea și furnizarea de informații privind normele și reglementările de protecție împotriva incendiilor
  • Verificarea respectării normelor și reglementărilor preventive
  • Măsuri de protecție împotriva incendiilor, acordarea primului ajutor, protejarea persoanelor și bunurilor în cazul unui incendiu, explozie și alte evenimente imprevizibile
  • Oferirea primului ajutor persoanelor aflate în pericol de moarte ca urmare a unor explozii, inundații, alunecări de teren, accidente sau catastrofe
  • Gestionarea problemelor cauzate de catastrofe
  • Menținerea rețelei de informare din zona orașului într-o stare de operativitate
  • Organizarea, pregătirea și dotarea echipelor de voluntari și a comitetelor de intervenție
  • Participarea la definirea reglementărilor de protecție civilă, implementarea activităților financiare și asigurarea funcționării rețelelor de utilități publice

Pascal Ioan

inspector de protecţie civilă call 0266218145 (1807) mail_outline pascal.ioan@udvarhely.ro

Compartimentul Piețelor Alimentare și oboare supraveghează și coordonează activitățile piețelor de legume și oboare din oraș, conform reglementărilor legale.

Activitatea pieței din Odorheiu Secuiesc are câteva momente importante:

  • în fiecare marți, zi de piață la piața alimentară de pe strada Târgului
  • în fiecare duminică, organizăm Piața de vechituri la piața de animale de pe strada II. Rákóczi Ferenc
  • în ultima sâmbătă a fiecărei luni, se organizează Portéka, târgul producătorilor locali în piața din fața Primăriei