Cereri stare civilă

DIVERSE CERERI

Eliberare la cerere a certificatelor de stare civilă pierdute, sustrase, degradate

 În conformitate cu prevederile art. 158 alin 1 din HG 255/2024 cererea pentru certificat duplicat/extras sau formular multilingv cu privire la statutul civil se poate depune la oricare primărie/serviciu de stare civilă/SPCLEP din România, INDIFERENT de localitatea în care este întocmit actul de stare civilă sau are domiciliul solicitantul. Documentul va fi eliberat unde se depune solicitarea.

 

1. Cererea pentru eliberarea certificatelor duplicat/extraselor sau formularelor multilingve de naștere poate fi făcută de:

 ATENȚIE ! NU se eliberează certificate de naștere pentru persoanele decedate.

- titular (cu vârsta peste 18 ani) sau împuterniciți ai acestuia: persoană împuternicită cu procură specială notarială/consulară sau avocat cu împuternicire avocațială

- părinţi/reprezentantul legal (în cazul minorilor care nu au act de identitate) sau împuterniciți ai acestora: persoană împuternicită cu procură specială notarială/consulară sau avocat cu împuternicire avocațială.

ACTE NECESARE

- Act identitate solicitant (titular/persoana împuternicită/avocat) în ORIGINAL.

 

2. Cererea pentru eliberarea certificatelor duplicat/extraselor sau formularelor multilingve de căsătorie poate fi făcută de:

ATENȚIE ! Nu se eliberează certificate de pe actele de căsătorie pentru persoanele decedate.

- unul dintre titulari adică unul dintre soți sau împuterniciți ai acestuia: persoană împuternicită cu procură specială notarială/consulară sau avocat cu împuternicire avocațială.

ACTE NECESARE

- Act identitate solicitant (titular /persoana împuternicită/avocat) în ORIGINAL.

 

3. Cererea pentru eliberarea certificatelor duplicat/extraselor sau formularelor multilingve de deces poate fi făcută de:


- membrii familiei, persoane îndreptăţite precum și persoane împuternicite de către acestea prin procură/avocat cu împuternicire avocațială

- alte persoane care justifică, cu documente, un interes legitim (persoana care s-a ocupat de înhumare și dovedește cu documente, persoane care au încheiat documente cu decedatul și pentru a căror valorificare este necesar certificatul), dar numai cu aprobarea primarului.

ACTE NECESARE

- Actul de identitate al solicitantului sau persoanei împuternicite/avocat, după caz, original.

 

4. Cetățenilor români cu domiciliul în străinătate ale căror acte de stare civilă sunt înregistrate în România li se eliberează certificate pe baza pașaportului, actului de identitate în original; sau prin împuternicit cu procură specială ori prin împuternicire avocaţială.