Serviciu buget-contabilitate
Prezentarea activităţii serviciului:
- elaborarea şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipiului Odorheiu Secuiesc;
- coordonarea din punct de vedere financiar-bugetar a insituţiilor subordonate şi a societătilor la care unitatea administrativ teritoriala este actionar/asociat;
- conducerea evidenţei patrimoniului public şi privat al Municipiului Odorheiu Secuiesc;
- conducerea evidenţei financiare şi contabile în vederea întocmirii tuturor raportărilor periodice specifice;
- conducerea evidenţei datoriei publice locale a Municipiului Odorheiu Secuiesc .
- Întocmeşte contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi îl supune aprobării Consiliului Local.
- În execuţia cheltuielilor bugetare asigură execuţia următoarelor etape: angajare, lichidare, ordonanţare.
- Monitorizează cheltuielile de personal pentru Municipiul Odorheiu Secuiesc , şi instituţiile subordonate Consiliului Local.
- darea de seamă lunară şi trimestrială centralizată pentru capitolul bugetar ,,Învăţământ”.
- Întocmeşte cereri de deschidere de credite bugetare şi dispoziţii bugetare pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate Consiliului Local.
- Întocmirea şi înregistrarea în contabilitate a documentelor care stau la baza notelor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
- Înregistrarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar în contabilitate;
- Urmărirea şi verificarea viramentelor bancare;
- Urmărirea şi verificarea registrului de casă.
- plata cheltuielilor aparatului propriu şi unităţii administrativ-teritoriale Municipiul Odorheiu Secuiesc
- evidenţa transferurilor şi finanţărilor efectuate de la bugetul local
- operaţiunile derulate prin conturi deschise la băncile comerciale, în lei şi în valută
- evidenţa datoriilor, creanţelor
- reflectarea în evidenţa contabilă a veniturilor şi cheltuielilor realizate, prin intermediul conturilor de execuţie bugetară,
- întocmeşte şi semnează ordinele de plată pentru Trezoreria Municipiului Odorheiu Secuiesc, pentru plăţile specifice trezoreriei şi a celor efectuate prin băncile comerciale (interne şi externe), asigurând verificarea documentelor justificative prin care se dispun plăţi şi încadrarea lor în limita disponibilităţilor de credite bugetare deschise, sau a disponibilităţilor de fonduri, după caz;
- întocmeşte şi semnează ordinele de plată pentru Trezoreria Municipiului Odorheiu Secuiesc, pentru compensările, restituirile, regularizările din conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului local;
- exercită controlul financiar preventiv propriu din partea Serviciului Contabilitate, prin persoanele împuternicite prin dispoziţie a Primarului;
- realizează elaborarea lunară, trimestrială şi anuală a conturilor de execuţie bugetară, aferente fiecărui buget, şi a situaţiilor financiare ale Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc ;
Subunități
Compartiment contabilitate
Prezentarea activității compartimentului:
- Elaborarea și implementarea bugetului de venituri și cheltuieli al Primăriei Odorheiu Secuiesc
- Coordonarea financiară și bugetară a instituțiilor subordonate și a societăților în care unitatea administrativ-teritorială este acționară / membru asociat;
- Administrarea patrimoniului public și privat al orașului Odorheiu Secuiesc;
- Conducerea registrelor financiare și contabile pentru întocmirea rapoartelor periodice;
- Evidența datoriilor locale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
- Elaborarea contului de închidere a bugetului și prezentarea acestuia Consiliului Local;
- Asigurarea implementării următoarelor etape în execuția cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, organizarea;
- Monitorizarea cheltuielilor salariale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc și ale instituțiilor subordonate acesteia;
- Întocmirea raportului lunar și trimestrial centralizat pentru capitolul „Educație” al bugetului;
- Solicitarea de proiecte de buget și dispoziții bugetare de la Primărie și instituțiile subordonate;
- Elaborarea și înregistrarea documentelor contabile pe baza observațiilor contabile, în mod regulat și la timp;
- Evidența bunurilor fixe și a materialelor în contabilitate;
- Urmărirea și verificarea transferurilor bancare;
- Urmărirea și verificarea mișcării numerarului;
- Evidența transferurilor și finanțărilor din bugetul local;
- Tranzacțiile efectuate prin conturile deschise la băncile comerciale;
- Executarea inventarului și evidența investițiilor, materialelor și obiectelor de stoc;
- Evidența datoriilor și creanțelor;
- Serviciul datoriei interne și externe plătit din bugetul local;
- Conducerea documentelor și operațiunilor economico-financiare în ordine cronologică și sistematică în registrele contabile;
- Contabilizarea veniturilor și cheltuielilor realizate prin conturile de execuție bugetară;
- Asigurarea contabilizării rapoartelor de bilanț (credite de cont curent, insolvențe, sume de garanție), în conformitate cu reglementările legale;
- Întocmirea și semnarea dispozițiilor de plată către Trezoreria Odorheiu Secuiesc pentru compensarea, restituirea și ajustarea veniturilor corespunzătoare bugetului local;
- Elaborarea și prezentarea lunar, trimestrial și anual a rapoartelor financiare pentru bugetele respective și pentru rapoartele financiare ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
- Realizarea raportului financiar lunar, trimestrial și anual.