Serviciu buget-contabilitate

Prezentarea activităţii serviciului:

  • elaborarea  şi execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipiului Odorheiu Secuiesc;
  • coordonarea din punct de vedere financiar-bugetar a insituţiilor subordonate şi a societătilor la care unitatea administrativ teritoriala este actionar/asociat;
  • conducerea evidenţei patrimoniului public şi privat al Municipiului Odorheiu Secuiesc;
  • conducerea evidenţei financiare şi contabile în vederea întocmirii tuturor raportărilor periodice specifice;
  • conducerea evidenţei datoriei publice locale a Municipiului Odorheiu Secuiesc .
  • Întocmeşte contul de încheiere a exerciţiului bugetar şi îl supune aprobării Consiliului Local.
  • În execuţia cheltuielilor bugetare asigură execuţia următoarelor etape: angajare, lichidare, ordonanţare.
  • Monitorizează cheltuielile de personal pentru Municipiul Odorheiu Secuiesc , şi instituţiile subordonate Consiliului Local.
  •  darea de seamă lunară şi trimestrială centralizată pentru capitolul bugetar ,,Învăţământ”.
  • Întocmeşte cereri de deschidere de credite bugetare şi dispoziţii bugetare pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate Consiliului Local.
  • Întocmirea şi înregistrarea în contabilitate a documentelor care stau la baza notelor contabile, în mod sistematic şi cronologic;
  • Înregistrarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar în contabilitate;
  • Urmărirea şi verificarea viramentelor bancare;
  • Urmărirea şi verificarea registrului de casă.
  • plata cheltuielilor aparatului propriu şi unităţii administrativ-teritoriale Municipiul Odorheiu Secuiesc
  • evidenţa transferurilor şi finanţărilor efectuate de la bugetul local
  • operaţiunile derulate prin conturi deschise la băncile comerciale, în lei şi în valută
  • evidenţa datoriilor, creanţelor
  • reflectarea în evidenţa contabilă a veniturilor şi cheltuielilor realizate, prin intermediul conturilor de execuţie bugetară,
  • întocmeşte şi semnează ordinele de plată pentru Trezoreria Municipiului Odorheiu Secuiesc, pentru plăţile specifice trezoreriei şi a celor efectuate prin băncile comerciale (interne şi externe), asigurând verificarea documentelor justificative prin care se dispun plăţi şi încadrarea lor în limita disponibilităţilor de credite bugetare deschise, sau a disponibilităţilor de fonduri, după caz;
  • întocmeşte şi semnează ordinele de plată pentru Trezoreria Municipiului Odorheiu Secuiesc, pentru compensările, restituirile, regularizările din conturile corespunzătoare de venituri ale bugetului local;
  • exercită controlul financiar preventiv propriu din partea Serviciului Contabilitate, prin persoanele împuternicite prin dispoziţie a Primarului;
  • realizează elaborarea lunară, trimestrială şi anuală a conturilor de execuţie bugetară, aferente fiecărui buget, şi a situaţiilor financiare ale Primăriei Municipiului Odorheiu Secuiesc ;

Șef departament

person Vass Szabolcs

Subunități

Șef departament

person Vass Szabolcs

Prezentarea activității compartimentului:

  • Elaborarea și implementarea bugetului de venituri și cheltuieli al Primăriei Odorheiu Secuiesc
  • Coordonarea financiară și bugetară a instituțiilor subordonate și a societăților în care unitatea administrativ-teritorială este acționară / membru asociat;
  • Administrarea patrimoniului public și privat al orașului Odorheiu Secuiesc;
  • Conducerea registrelor financiare și contabile pentru întocmirea rapoartelor periodice;
  • Evidența datoriilor locale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
  • Elaborarea contului de închidere a bugetului și prezentarea acestuia Consiliului Local;
  • Asigurarea implementării următoarelor etape în execuția cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, organizarea;
  • Monitorizarea cheltuielilor salariale ale Primăriei Odorheiu Secuiesc și ale instituțiilor subordonate acesteia;
  • Întocmirea raportului lunar și trimestrial centralizat pentru capitolul „Educație” al bugetului;
  • Solicitarea de proiecte de buget și dispoziții bugetare de la Primărie și instituțiile subordonate;
  • Elaborarea și înregistrarea documentelor contabile pe baza observațiilor contabile, în mod regulat și la timp;
  • Evidența bunurilor fixe și a materialelor în contabilitate;
  • Urmărirea și verificarea transferurilor bancare;
  • Urmărirea și verificarea mișcării numerarului;
  • Evidența transferurilor și finanțărilor din bugetul local;
  • Tranzacțiile efectuate prin conturile deschise la băncile comerciale;
  • Executarea inventarului și evidența investițiilor, materialelor și obiectelor de stoc;
  • Evidența datoriilor și creanțelor;
  • Serviciul datoriei interne și externe plătit din bugetul local;
  • Conducerea documentelor și operațiunilor economico-financiare în ordine cronologică și sistematică în registrele contabile;
  • Contabilizarea veniturilor și cheltuielilor realizate prin conturile de execuție bugetară;
  • Asigurarea contabilizării rapoartelor de bilanț (credite de cont curent, insolvențe, sume de garanție), în conformitate cu reglementările legale;
  • Întocmirea și semnarea dispozițiilor de plată către Trezoreria Odorheiu Secuiesc pentru compensarea, restituirea și ajustarea veniturilor corespunzătoare bugetului local;
  • Elaborarea și prezentarea lunar, trimestrial și anual a rapoartelor financiare pentru bugetele respective și pentru rapoartele financiare ale Primăriei Odorheiu Secuiesc;
  • Realizarea raportului financiar lunar, trimestrial și anual.