Serviciu impunere impozite și taxe locale
PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI ALE SERVICIULUI:
- Stabilirea impozitului pentru clădiri și terenuri proprtietatea persoanelor fizice și juridice
- Stabilirea impozitului pentru mijloace de transport proprietatea persoanelor fizice și juridice
- Înregistrarea biletelor pentru spectacole organizate pe teritoriul Municipiului Odorheiu Secuiesc
- Stabilirea impozitului pe spectacole
- Stabilirea taxelor pentru promovarea turismului
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR PROPRIETATEA PERSOANE FIZICE:
- Act de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de schimb, contract de întreținere, moștenire sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate)
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR NOU CONSTRUITE PROPRIETATEA PERSOANELOR FIZICE:
- Copie după certificatul de urbanism
- Copie după autorizația de construire
- Copie după procesul-verbal de recepție
- Memoriu tehnic de arhitectură
- Plan de amplasament şi delimitare a imobilului
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA TERENURILOR PROPRIETATEA PERSOANELOR FIZICE:
- Act de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de schimb, contract de întreținere, moștenire sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate)
- În cazul terenurilor agricole, adeverință de la Serviciul agricol şi fond locativ
- În cazul în care terenul a fost transferat din extravilan în intravilan, este necesară o adeverință de la Serviciul urbanism şi cadastru, pe lângă documentele de mai sus
- Dacă dimensiunea terenului nu corespunde cu cea din cartea funciară, este necesară un Plan de amplasament şi delimitare a imobilului
DOCUMENTE NECESARE PENTRU SCUTIREA IMPOZITULUI:
- Cerere de scutire
- Document care atestă scutirea de impozit
- Copie după extrasul de carte funciară al locuinței (nu mai vechi de 30 de zile)
- Copie după cartea de identitate
- Copie după cartea de identitate a soțului/soției
- Copie după certificatul de căsătorie
- Copie după cartea de identitate a vehiculului
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR PROPRIETATEA PERSOANELOR JURIDICE:
- Declarația de impunere completată
- Act de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de schimb, factură sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate)
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA CLĂDIRILOR NOU CONSTRUIETE PROPRIETATEA PERSOANELOR JURIDICE:
- Declarația de impunere completată
- Copie după certificatul de urbanism
- Copie după autorizația de construire
- Copie după procesul-verbal de recepție
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DECLARAREA TERENURILOR PROPRIETATEA PERSOANELOR JURIDICE:
- Declarația de impunere completată
- Act de proprietate (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de schimb sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate)
- În cazul terenurilor agricole, adeverință de la Serviciul agricol şi fond locativ
- În cazul în care terenul a fost transferat din extravilan în intravilan, este necesară o adeverință de la Serviciul urbanism şi cadastru, pe lângă documentele de mai sus
- Dacă dimensiunea terenului nu corespunde cu cea din cartea funciară, este necesară un Plan de amplasament şi delimitare a imobilului
TAXĂ DE PROMOVARE A TURISMULUI
Această taxă va fi utilizată pentru promovarea și dezvoltarea turismului în municipiul Odorheiu Secuiesc, cu următoarele scopuri:
- promovarea atracțiilor turistice și a destinațiilor turistice,
- îmbunătățirea calității serviciilor turistice și crearea de noi servicii turistice,
- crearea de noi investiții în domeniul turismului,
- susținerea noilor proiecte în domeniul turismului,
- introducerea și promovarea planificării managementului calității în domeniul turismului,
- elaborarea programelor multianuale destinate dezvoltării turistice a regiunii,
- îmbunătățirea protecției și calității mediului prin măsuri și programe speciale care asigură și încurajează dezvoltarea turismului.
Valoarea taxei este de 4 lei/persoană/zi și trebuie plătită de persoanele care au împlinit vârsta de 14 ani și se cazează în unitățile de cazare aflate pe teritoriul administrativ al municipiului Odorheiu Secuiesc.
Taxa specială pentru promovarea turismului colectată de unităţile de cazare trebuie declarată lunar, până în data de 10 a lunii următoare prestării serviciului, la Serviciul de impunere impozite şi taxe locale.
DOCUMENTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA VEHICULELOR PROPRIETATEA PERSOANELOR FIZICE, CARE NU SUNT ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA
- Declarație fiscală completată
- Document de înmatriculare auto
- Document de proprietate (contract de vânzare-cumpărare sau copie a facturii, dacă documentul nu este în limba română, traducerea trebuie efectuată de un traducător autorizat)
- Carte de identitate a vehicolului
- Copie carte de identitate
- Împuternicire notarială,, dacă declarația nu se face personal
DOCUMENTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA VEHICULELOR PROPRIETATEA PERSOANELOR JURIDICE, CARE NU SUNT ÎNMATRICULATE în ROMÂNIA
- Declarație fiscală completată
- Document de înmatriculare auto
- Document de proprietate (contract de vânzare-cumpărare sau copie a facturii, dacă documentul nu este în limba română, traducerea trebuie efectuată de un traducător autorizat)
- Carte de identitate a vehicolului, original și copie
- Certificat de înregistrare a companiei
- Împuternicire din partea companiei
DOCUMENTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA VEHICULELOR PROPRIETATEA PERSOANELOR FIZICE ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA
- Declarație fiscală completată
- Document de înmatriculare auto
- Document de proprietate (contract de vânzare-cumpărare avizat de administrația fiscală corespunzătoare domiciliului vânzătorului sau factură în 3 exemplare)
- Carte de identitate a vehicolului, original și copie
- Carte de identitate
- Împuternicire notarială, dacă declarația nu se face personal Document de înmatriculare auto și certificatul de atestare fiscală din partea vânzătorului în cazul în care documentul de proprietate este o factură
DOCUMENTELE NECESARE PENTRU DECLARAREA VEHICULELOR PROPRIETATEA PERSOANELOR JURIDICE, ÎNMATRICULATE ÎN ROMÂNIA
- Declarație fiscală completată
- Document de înmatriculare auto
- Document de proprietate (contract de vânzare-cumpărare avizat de administrația fiscală corespunzătoare domiciliului vânzătorului sau factură în 3 exemplare)
- Carte de identitate a vehicolului, original și copie
- Certificat de înregistrare a companiei
- Împuternicire din partea companiei
- Document de înmatriculare auto și certificatul de atestare fiscală din partea vânzătorului, în cazul în care documentul de proprietate este o factură
RADIEREA VEHICULELOR DIN CIRCULAȚIE:
- Carte de identitate
- Carte de identitate a vehicolului, original și copie
RADIEREA VEHICULELOR ÎN CAZUL VÂNZĂRII
- Declarație fiscală completată
- Document de proprietate (contract de vânzare-cumpărare sau factură în 5 exemplare)
- Carte de identitate a vehicolului, original și copie
- Copie carte de identitate a cumpărătorului / copie document de înregistrare a companiei
Subunități
Compartiment impunere impozite si taxe locale
PRINCIPALELE ACTIVITĂȚI ALE SERVICIULUI:
- Stabilirea impozitului pentru clădiri și terenuri proprtietatea persoanelor fizice și juridice
- Stabilirea impozitului pentru mijloace de transport proprietatea persoanelor fizice și juridice
- Înregistrarea biletelor pentru spectacole organizate pe teritoriul Municipiului Odorheiu Secuiesc
- Stabilirea impozitului pe spectacole
- Stabilirea taxelor pentru promovarea turismului
Caserie
În prezent, taxele și impozitele pot fi plătite în două locații din oraș:
- La sediul Primăriei, Piața Primăriei nr. 5
- La casieria din cartierul Beclean, str. Pietroasa nr. 9. ap.3.
- sau online prin www.ghiseul.ro sau prin aplicatia Avansis Mobile.
De asemenea aveţi posibilitatea de a plăti impozite şi taxe prin cele 22 automate StartPay és 14 automate SelfPay. Lista automatelor disponibile: https://www.udvarhely.ro/36-au... .