Serviciu proiecte și programe de dezvoltare

Atribuţiile principale ale Serviciului 

Coordonarea/participarea, elaborarea/actualizarea de strategii şi programe de dezvoltare durabilă a oraşului pe termen scurt, mediu şi lung, 

Încadrarea proiectelor de dezvoltare a Municipiului Odorheiu Secuiesc în strategiile locale, judeţene, regionale, naţionale şi europene, 

Coordonarea elaborării de planuri de acţiune pentru implementarea de strategii, monitorizarea şi evaluarea implementării strategiilor/programelor, 

Coordonarea elaborării de studii de specialitate privind dezvoltarea economico-socială a oraşuluipe termen scurt, mediu şi lung în corelare cu prevederile strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale precum şi pe baza tendinţelor din   economia naţională şi cea mondială. 

Asigurarea relației cu publicul în domeniul de activitate, 

Participarea la schimburi de experienţă în regiuni din ţară şi străinătate în vederea prezentării şi promovării unor programe de dezvoltare, 

Coordonarea implementării programelor derulate în cooperare cu alte >span class="NormalTextRun SCXW175025680 BCX0">, la care Municipiul Odorheiu Secuiesc este partener, 

Coordonează colaborarea administraţiei locale cu organizaţiile societăţii civile şi organizaţiile neguvernamentale în vederea implementării programelor realizate în parteneriat cu aceştia, 

Identificarea şi monitorizarea surselor, programelor de accesare de fonduri guvernamentale sau europene. 

Prezintă autorităţilor locale oportunităţile de finanţare oferite de diferite programe de finanţare europeană. 

Coordonarea şi participarea la elaborarea cererilor de Finanţare în vederea obţinerii de finanţări europene sau din alte surse pentru realizarea obiectivelor conform Strategiei de dezvoltare durabilă al Municipiului Odorheiu Secuiesc. 

Cunoaşterea documentelor de programare (acord de parteneriat, programe operaţionale, ghiduri, etc.) care au ca scop dezvoltarea sectoarelor specifice postului. 

Colaborarea cu prestatorii şi verificarea documentaţiilor elaborate de aceştia în cazul în care întocmirea cererilor de finanţare a fost contractată. 

Participarea în echipele de implementare, constituite pentru implementarea, monitorizarea şi urmărirea proiectelor realizate din fonduri nerambursabile. 

Coordonarea întocmirii documentelor solicitate pentru completarea Cererilor de finanţare în perioada de evaluare administrativă şi tehnico-financiară. 

Coordonarea întocmirii Raporturilor Finale de activitate, a Raporturilor Finale Financiare şi a Cererilor de Rambursare ale proiectelor cu finanţare europeană şi internaţională. 

Urmărirea planificării bugetare a proiectelor şi eligibilitatea costurilor în funcţie de solicitări, colaborarea cu celelalte direcţii din cadrul primăriei la organizarea licitaţiilor necesare pentru derularea corespunzătoare a proiectelor. 

Urmărirea termenelor de realizare a activităţilor şi a cheltuielilor eligibile consemnate în contractele de finanţare ale proiectelor aflate în stadiul de implementare. 

Coordonarea organizării întâlnirilor cu >span class="NormalTextRun SCXW175025680 BCX0">, organizaţii şi mass-media locale pentru promovarea şi susţinerea proiectelor cu finanţare europeană. 

Asigurarea documentării şi elaborării unor materiale specifice promovării proiectelor europene: pliante, broşuri, comunicate de presă, materiale de marketing. 

Propunerea de remediere a eventualelor probleme apărute în implementarea proiectelor privind utilizarea fondurilor nerambursabile; 

Urmărirea clauzelor contractuale a contractelor de finanţări nerambursabile. 

Colaborarea cu Agenţii de Dezvoltare Regională, în vederea accesării programelor finanţate prin fondurile structurale. 

Dezvoltarea unei baze de date privind programe de finanțare și păstrarea evidențelor tuturor materialelor legate de activitatea de derulare, urmărire a programelor de finanțare. 

Subunități

Principala sarcină a departamentului de Strategii de Dezvoltare, după cum indică numele său, este dezvoltarea și monitorizarea strategiilor de dezvoltare Székelyudvarhely pregătite pe diverse subiecte.